اخبارامور خانواده هاامور دانش آموزی

مصوبات شورای آموزشی دبیرستان شهید حسینی

تصمیمات اتخاذ شده برای نحوه فرایند آموزشی و پرورشی آموزشگاه

به نام خدا

با عرض سلام و آرزوی سلامتی و شادمانی برای شما عزیزان به این وسیله آخرین تصمیمات شورای آموزشی دبیرستان شهید حسینی،  مطابق با آخرین دستورالعمل و راهنمای خدمات آموزشی و پرورشی ارسالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به شماره 101669/7 به تاریخ 1399/06/16 به اطلاع شما می رسد و انتظار می رود ضمن مطالعه دقیق آن، ما را در اجرای صحیح آن یاری نمایید.

 

  • چگونگی حضور دانش آموزان در مدرسه:
    1. دانش آموزان هر کلاس برای آموزش های حضوری به دو گروه A و B تقسیم بندی می شوند. در ابتدای هر هفته، روز حضور هر یک از گروه ها (A یا B) در سایت مدرسه به آگاهی شما می رسد.
    2. ضرورت حضور دانش آموزان به تشخیص شورای مدرسه در هر هفته با توجه به نیازهای اعلام شده از سوی دبیران برای آموزش حضوری و شرایط فراگیری بیماری کرونا، طبق الگوی زیر اعلام خواهد شد و میزان سختگیری آموزشگاه برای غیبت و تاخیر دانش آموز متناسب با الگوی اعلام شده خواهد بود.

الگوی رفتاری دانش آموزان و خانواده ها در ایستارهای(موقعیت های) مختلف:

ایستار مفهوم ایستار رفتار مورد انتظار از دانش آموز رفتار مورد انتظار از خانواده ها
ایستار1 (ضرورت حضور تمامی دانش آموزان بغیر از افراد با بیماری زمینه ای یا با علائم بیماری) آمادگی کامل برای حضور در مدرسه طبق برنامه اعلام شده و گروه بندی ها دانش آموزانی که دارای بیماری زمینه ای هستند مدارک پزشکی ایشان برای موجه کردن غیبت در ابتدای سال تحصیلی تقدیم معاونت آموزشگاه شود.

غیبت دانش آموزان با علائم بیماری را در همان روز به مدرسه اطلاع دهند و هنگام حضور وی گواهی سلامت توسط پزشک مبنی بر اجازه حضور در کلاس را به همراه داشته باشند.

ایستار 2 حضور دانش آموزان خاص

مثلا لیست دانش آموزان برای آزمون شفاهی قرآن روز****

مطابق لیست منتشر شده در سایت آموزشگاه در مدرسه حضور یابند ضمن رعایت موارد بالا بر آمد وشد به موقع دانش آموز نظارت داشته باشند.
ایستار 3 حضور دانش آموزان با ضرورت کم مطابق احساس نیاز خود به حضور در کلاس های آن روز و مطابق گروه بندی اعلام شده حضور یابند. درخواست عدم حضور دانش آموز با یکی از شماره تلفن همراه ثبت شده ولی دانش آموز که در سامانه دبیرستان(هنگام ثبت نام)  به فرمت زیر به شماره 09182574691 پیامک نمایند:

تقاضای عدم حضور دانش آموز محمد محمدی به کد ملی 0201111111 برای روز دوشنبه 17 مهر

  • شیوه فـــرایند آموزش:
    1. دروس مهارتی( فناوری- سبک زندگی هنر ورزش) : آموزش این دروس با تاکید بر کلاس های حضوری می باشد و آنچه برای مطالعه و یادگیری بیشتر نیاز است در بستر نرم افزار(شــــاد) در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد!پس الزاما برای دسترسی به این محتوا از نرم افزار شاد باید استفاده نمود.
    2. دروس غیر مهارتی(تمامی دروس بغیر از موارد شماره یک): آموزش این دروس با تاکید بر سامانه مدیریت یادگیری (LMS) سایت آموزشگاه و ویدئو های ضبط شده که در این سامانه در اختیار دانش آموز قرار می گیرد ، می باشد. آنچنان که مصوب شد چون زمان ماندگاری دانش آموزان در کلاس های حضوری بسیار کم است . این کلاس ها برای (-تکرار و تمرین ، پاسخ به پرسشهای احتمالی دانش آموزان ، ارزشیابی از آموخته های دانش آموز و …) استفاده می گردد.
    3. چنانچه به ضرورت جلوگیری از پیشرفت ویروس کرونا آموزش مدارس کاملا به صورت غیر حضوری اعلام گردد. کلاس های آنلاین همانند سال تحصیلی گذشته به برنامه های آموزشگاه اضافه خواهد شد.
    4. کلاس های تکمیلی (دانش افزایی(تقویتی) ، المپیاد و …) به تناسب نیاز دانش آموزان و به تقاضای خانواده ها بصورت آنلاین مطابق بند 8 دستور العمل قابل اجراست.
    5. برنامه ای که در پروفایل دانش آموز به نمایش درآمده است برنامه هفتگی وی می باشد ولی مفهوم آن حضور در همه روزهای هفته نیست برنامه حضور دانش آموزان ابتدای هر هفته به ایشان اعلام خواهد شد و زمان حضور در مدرسه طبق برنامه هفتگی لوازم و کتب خود را همراه خواهد داشت.

برنامه هفته جاری دانش آموزان آموزشگاه:

روز تاریخ گروه پایه هفتم پایه هشتم ایستار
سه شنبه 18 شهریور A کلیه کلاس ها 3
چهارشنبه 19 شهریور B کلیه کلاس ها 3

 

برنامه هفته آینده روز جمعه منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام روز هایی حضور نداریم کلاس های انلاین داریم
    و اگر روزی که ایستار ۳ بود نمی خواستیم بیایم می تونیم تو کلاس های انلاین باشیم

  2. سلام ببخشید من وقتی کد ملی و رمز عبور رو میزنم مینویسه اشتباه وارد شده
    ولی من درست نوشتم
    میشه لطفا راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا