پژوهشجشنوارهدسته‌بندی نشدهمسابقات

ثبت نام در جشنواره نوجوان خوارزمی

چکار باید بکنیم؟

گام1 :پروژه هاي نرم افزاري
اين محور شامل سه بخش اصلي توليد «تارنما (وب سايت) توليد نرمافزارهاي كاربردي(اپليكيشن)  و توليد
بازي(گيم)» است. دانش آموزان مي توانند؛ خلاقيت خود را با استفاده از زبان برنامه نويسي دلخواه خود و در محيط
كدنويسي مورد علاقه شان ، در قالب برنامه كاربردي تلفن همراه (اپليكيشن موبايل)برنامه كاربردي تحت ويندوز،بازي يا تارنماي تعاملي ارائه نمايند.
توجه: تمام برنامه هاي كاربردي، اعم از برنامه هاي دسكتاپ يا موبايل، وب سايت ها و بازي هاي ساخته شده، بدون كدنويسی (كدينگ) در هیچ محیطی به جز اسكرچ ، و اپ اينونتور قابل قبول نخواهد بود. (یعنی حتما کد نویسی داشته باشد!)

گام2 :طراحی و تولید محصول
در اين گام دانش آموزان ضمن تعريف يك پروژه نرم افزاري و طراحي آن (با رعايت موارد مندرج در بخش نکات ضروری (در پایین ذکر شده ) يك تارنما(وب سايت)، بازي (گيم) يا برنامه كاربردي (اپليكيشن) را در -محيط هاي استاندارد كدنويسي- توليد و
ارائه مي نمايند.

گام 3 :تهیه مستندات از فرايند تولید اثر به صورت عكس يا فیلم و ارايه آن از طريق پاورپوينت و …
لازم است دانش آموزان از مرحله اول تشخيص مسئله و طراحي نرم افزار تا پياده سازي و تست، كليه مراحل انجام كار را
مستندسازي كرده و به همراه كد منبع (سورس كد) داراي كامنت و توضيحات مربوط به سناريو و نحوه كار با نرم افزار یا سايت و نوآوري هاي آن، تهيه و به همراه كليه مستندات فوق، در يك فايل فشرده (ZIP )  با نام «كد ثبت اثر» در سامانه
همگام،بارگذاری کنند.

گام 4 :ارزيابی غیرحضوري (بررسی مستندات)
داوران پس از ارزيابي خروجي برنامه ها، كد منبع آنها و مستندات مربوط به پروژه دانش آموزان شامل موارد زير را بررسي و آثار برگزيده به همراه (مستندات مربوطه و شناسنامه اثر) به مرحله بعد ارسال مي شود:
– خروجي قابل اجرا يا نصب برنامه (apk, exe)
– توضيح اهداف نرم افزار
– سناريوي بازي
– الگوريتم
– المان هاي طراحي شده براي واسط كاربري
– مزاياي برنامه نسبت به نمونه هاي مشابه
– نوآوريها و نتايج كار

گام 5 :ارائه و دفاع از اثر
دانش آموزان ضمن اجراي برنامه، ارائه شفاهي و تبيين توضيحات لازم، به سؤالات داوران پاسخ داده و از اثر خود دفاع مي نمايند

نکات ضروری:
1 .كل زمان اختصاصي ارزيابي حضوري اين محور حداكثر25 دقيقه است.
2 .كليه پروژه هاي توليد شده توسط شركت كنندگان اين محور بايد در راستاي تقويت مهارتهاي زندگي، مفاهيم علمي-آموزشي و كتب درسي باشند.
3 .ضروري است؛ شركت كنندگان اين محور، در كنار ارسال خروجي كامپايل شده يا اكسپورت شده اثر، اصل نسخه قابل ويرايش نرم افزار، يعني كد منبع (سورس كد)آن را به همراه ساير مستندات، در سامانه بارگذاري نمايند.
4 .پروژه هاي تارنما (وب سايت) ، بازي يا نرم افزار كاربردي ارائه شده در اين جشنواره، با نمون برگ اختصاصي ارزيابي خواهند شد.

5 .براي ساخت نرم افزار، استفاده از محيط هايي مانند يونيتي و كپتيويت نيز به شرطي كه اثر دانش آموز، شامل برنامه نويسي باشد، نيز مجاز مي باشد.

6.استفاده از محيط هاي ساخت تارنما مانند: (ووكامرس، مجنتو، پرستا شاپ، اپن كارت، پورتال، هيكا شاپ، دروپال،  شاپيفاي، ويكس ، سايت 123) به شرطي مجاز است كه ويژگي هاي زير را داشته باشد:
– تارنماي توليد شده پويا و شامل فرآيندهاي مديريت بانك اطلاعاتي باشد.
– پروژه انجام شده كاملا خالقانه بوده و نمونه داخلي و خارجي نداشته باشد.
– شامل برنامه نويسي انجام شده توسط خود دانش آموز باشد.

7 .در صورت كسب امتياز مساوي در سه حوزه نرم افزاري براي انتخاب يك اثر برگزيده در هر مرحله، مطابق (نمون برگ شماره 8 -5 ) ارزيابی انتخاب گروه برگزيده سه زيرمحور برنامه نويسی اقدام می شود.

بازگشت به صفحه نخست

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید آقای آزادی
    فرصت ثبت نام تا چه تاریخی هست و مهلت زمان انجامش چقدر هست

  2. سلام وقت بخیر.بنده در رشته ریاضی ثبت نام کردم ولی میخواهم به برنامه نویسی تغییر بدم آیا امکان تغییر ثبت نام وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا